Heybeliada Sanatoryumu’nun Tahsisi İçin Yeniden Başlayan Tartışmalara Dair Gelişmeler
Heybeliada’daki sanatoryum üzerine tartışmalı sürecin yeniden başlaması gündemde. Diyanet İşleri Başkanlığı’na daha önce mahkeme kararıyla iptal edilen Heybeliada Sanatoryumu tahsisi konusundaki süreç, Koruma Kurulu’nun olumlu görüş vermesiyle yeniden ivme kazandı. Türkiye’nin ilk pandemi hastanelerinden biri olarak bilinen Heybeliada Sanatoryumu’nun arazisinin Diyanet İşleri Başkanlığı’na tahsisi için gerekli adımlar atılmaya başlandı. Adalar Belediyesi’nin yaptığı açıklamaya göre, daha önce mahkeme kararıyla iptal edilen tahsis işlemi için Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu bu kez olumlu bir görüş bildirdi. 1924 yılında verem hastalarının tedavisi amacıyla açılan ve 2005 yılında kapatılan Heybeliada Sanatoryumu, uzun yıllar boyunca Türkiye’nin önde gelen sağlık merkezlerinden biri olarak hizmet verdi. Sanatoryum…