Hepsiburada’nın 25. Yılı ve Kaspi ile Stratejik Ortaklık

Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin: Kaspi İşbirliğiyle 25. Yılı Kutluyoruz

Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, şirketin 25. yılını, Kazakistan merkezli teknoloji grubu Kaspi ile gerçekleştirdikleri stratejik ortaklıkla kutladıklarını belirtti. Gökçetekin, “Türkiye’ye bugüne kadar gelen en büyük yabancı yatırımcılardan biriyle gerçekleşen söz konusu işbirliği, şirketin bölgesel etki alanını da büyüttü.” dedi.

Hepsiburada’nın Perakende 2025 Zirvesi’nde Önemi

Birleşmiş Markalar Derneği’nin Fast Company ile düzenlediği Perakende 2025 Zirvesi’nde konuşan Gökçetekin, yapay zeka, müşteri deneyimi ve sürdürülebilirlik konularında Hepsiburada‘nın yürüttüğü çalışmaları ve Kaspi ile olan işbirliklerini değerlendirdi.

Türkiye‘nin önde gelen e-ticaret platformlarından Hepsiburada‘nın 25’inci yılını kutlayan Gökçetekin, Kaspi’nin şirketlerine yatırım yapmalarıyla ilgili bilgi verdi. Gökçetekin, “25. yılımızı, Kazakistan merkezli Kaspi şirketinin ana yatırımcımız olmasıyla taçlandırdık. Kaspi, sadece Kazakistan’daki e-ticaret operasyonuyla 22 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Türkiye’ye bugüne kadar gelen en büyük yabancı yatırımcılardan biriyle gerçekleşen söz konusu işbirliği, şirketin bölgesel etki alanını da büyüttü.” şeklinde konuştu.

Gökçetekin, Hepsiburada’nın Nasdaq borsalarında işlem gören Kaspi’nin Orta Asya pazarına ulaşmasında önemli bir rol oynadığını belirterek, “BYD gibi yatırımlar konuşuluyor ama bu işbirliği, onlardan daha büyük. En önemlisi ise bu güveni küçük ve orta ölçekli esnafımıza yansıtabiliyor olmak.” ifadelerini kullandı.

Yapay Zeka ve İnovasyon

Gökçetekin, yapay zeka odaklı çalışmalarını vurgulayarak, “285 milyon ürünümüz var. Bu ürünleri insan gücüyle yönetmek mümkün değil, bu yüzden yapay zekaya ihtiyacımız var. Müşterinin hız ihtiyacını, fiyat beklentisini, karşısına çıkacak reklamı yapay zeka belirliyor. Aynı reklamı bir saat sonra göremeyebilirsiniz, çünkü sistem en çok satış sağlayan içeriği ön plana çıkarıyor. Her gün en ucuz fiyatı sunuyoruz. Fiyat garantisi veriyoruz. Bunların hepsi, yapay zeka desteğiyle mümkün.” şeklinde açıklamalarda bulundu.

TÜBİTAK ile kurdukları “Yapay Zeka Üniversitesi” aracılığıyla açık kaynaklı teknolojileri Türkiye’de paylaştıklarını belirten Gökçetekin, dünyanın önde gelen mühendislerinin burada çalıştığını ve amaçlarının ihracatı ve ticareti geliştirmek olduğunu anlattı.

Sürdürülebilirlik ve Çevre Dostu Politikalar

Gökçetekin, 2025’in zorlu ancak fırsatlarla dolu bir yıl olacağını belirterek, “Türkiye’de nakde dönüş süresi 120-150 günken, e-ticarette bu süre maksimum 30 gün. Yani, nakdinize sahip olmak istiyorsanız, e-ticaret büyüyecek. Genç nesil fiziksel mağazaları sevse de alışverişlerini e-ticaret üzerinden yapıyor. Sosyal medya da bunu destekliyor. Her yıl yüzde 20 organik büyüyen bir pazar var. Markalaşmak ve ihracat için bu alanda büyümeye mecburuz.” şeklinde konuştu.

Sürdürülebilirlik çalışmaları hakkında da bilgi veren Gökçetekin, HepsiJet’in tüm araç filosunu elektrikli segmente dönüştürdüklerini açıkladı. “Evet, (elektrikli araçlar) şu anda daha pahalı. Ama bunların kullanımı, Türkiye için daha iyi. HepsiJet, karbon salımı en düşük ticaret lojistiği sağlayıcısı konumunda.” dedi.

Kaynak: AA / Sibel Morrow – Ekonomi

Related Posts

Elektronik deri ile sağlığın geleceği yeniden şekilleniyor

Bilim dünyası, sağlık teknolojilerinde çığır açan bir yeniliğe imza attı. Kendini onaran elektronik deri (e-deri), giyilebilir teknoloji alanında devrim niteliğinde bir adım olarak karşımıza çıktı. Vücuda yapışarak biyolojik verileri sürekli izleyen …

IBAN’dan para gönderirken yaptığı bir hata başına işler açtı: İki kere kontrol edin!

Bir hata, her şeyin yolunda gitmesini engelleyebilir. Bankacılık işlemleri sırasında, küçük bir dikkat eksikliği, büyük problemlere yol açabiliyor. Son zamanlarda, yanlış IBAN numarasıyla yapılan para transferleri, birçok kişiyi zor durumda bıraktı. İşte o hata, başınıza neler açabilir?

Yeni İtalyan ‘beygiri’ tanıtıldı: Fiziksel tuşlar geri döndü, kabin tasarımında devrim gibi yenilik

Ferrari, Roma’nın emekliliğinin ardından sahneye çıkardığı yeni modeli Amalfi ile gücünü ve tasarım vizyonunu bir üst seviyeye taşıyor. Güçlendirilmiş V8 motoru ve baştan aşağı yenilenen iç mekanıyla Amalfi, markanın yeni nesil süper otomobillerine göz kırpıyor.

Otomotiv devi Stellantis’te kriz: Üretim tesisleri kapanabilir

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticilerinden Stellantis, Avrupa Birliği’nin karbon emisyonlarına yönelik sıkılaştırılmış hedefleri nedeniyle zorlu bir sürecin eşiğinde. Şirketin Avrupa Başkanı Jean-Philippe Imparato, mevcut şartlar altında bu hedeflere ulaşmanın mümkün olmadığını belirterek, Stellantis’in 2,5 milyar euroya kadar para cezası riskiyle karşı karşıya olduğunu dile getirdi.

Huawei’nin bilim atağı: Hedef saatlerin daha akıllanması!

Huawei, Helsinki’de yaklaşık 1000 metrekarelik yeni bir sağlık laboratuvarının kapılarını açtı. Bu tesis, şirketin sağlık ve fitness sektöründeki küresel araştırma platformu olarak konumlandırılıyor.

Spotify’ın HiFi özelliği yine gündemde

Spotify’ın dört yılı aşkın süredir beklenen kayıpsız (lossless) müzik hizmeti, sonunda yaklaşıyor olabilir. Uzun süredir sessiz kalan ve zaman zaman üst düzey yöneticilerden gelen belirsiz açıklamalarla gündeme gelen bu özellik, şimdi Spotify uygulamasının masaüstü ve mobil sürümlerinde keşfedilen yeni kod satırlarıyla tekrar umut verdi.